تعزیه حبیب آباد برخوار

معرفی اجمالی پیشکسوت تعزیه مرتضی منصوری
پیشکسوت تعزیه مرتضی منصوری حبیب آبادی
 
 
وی فرزند مرحوم استاد عباس می باشد. مرتضی منصوری در سال 1324 در حبیب آباد متولد شد. او تعزیه خوانی را در سن 8 سالگی و از سال 1332 آغاز نموده است. آقای منصوری که از سال 1335 شمسی تا کنون در حسینیه حضرت امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) معروف به حسینیه محله بالا به ایفای نقش پرداخته است.
 
ایشان بیشترین تآثیر در این هنر اسلامی را از تعزیه خوانان قدیمی همچون پدر بزرگش مرحوم علی اکبر محوری (علی اکبر ابن سعد)، غلامرضا محوری (غلامرضا جواد)، محمد علی محوری (محمد علی شمر) داییش، پذیرفته است.
 
آقای منصوری از ابتدای ورود به این عرصه تا کنون در نقش های مختلفی اعم از اولیاء خوان و اشقیاء خوان از جمله : سکینه ، دوطفلان مسلم، دوطقلان زینب، حضرت قاسم، حضرت علی اکبر، حضرت عباس، حضرت امام حسین (ع) ، حر ، شمر ، امام حسن (ع) و... به ایفای نقش پرداخته است. 
 
ایشان در توصیه به جوانان که به تازگی قدم در این عرصه می پردازنند نکاتی همچون داشتن خلوص نیت، داشتن ارادت به ائمه معصومین (ع) ،عشق و علاقه خدمت در دستگاه امام حسین ع و نداشتن تکبر و ریا را مورد تأکید قرار می دهند.
 
ایشان  بعد ازمرشد غلامرضا جواد به عنوان سرپرست هیئت تعزیه معرفی و حکم سرپرستی گرفت . و هم اکنون سرپرست گروه تعزیه خوانی حسینیه امام حسین(ع) و ابالفضل(ع)(محله بالا) میباشند.
 

 
تعزیه حبیب آباد ׀ تاریخ: جمعه 15 تير 1396برچسب:,

اطلاعیه مراسم تعزیه خوانی حضرت ابالفضل العباس(ع)

 

 

اطلاعیه مراسم تعزیه خوانی حضرت ابالفضل العباس(ع)

  

همچنین باطلاع میرسانیم  روز جمعه 1396/04/30  ساعت 16  مراسم تعزیه خوانی برگزار میگردد.

 

 


 

تعزیه حبیب آباد ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 تير 1396برچسب:,

تعزیه حبیب اباد